If you ask Kenyan journalists what is taking place at the editorial level, they will unanimously respond: “Media ownership.” An editor from Eldoret, Rift Valley highlights the difficult position that editorial staff are in: “I am an editor of an enterprise where the owner at times intercepts my reporters in a bid to alter our editorial perspectives. He actually changes content to suit his desires and those of his political friends. I have threatened to resign if he continues.”
The report finds that while media ownership is sometimes obvious, media owners often use their spouse, parents or trusted friends to register their media outlets, making it difficult to obtain clear data on media ownership. For instance, the researcher notes that the connection of presidential candidate Uhuru Kenyatta with MediaMax (owner of Kameme FM, Milele FM, The People and K24 among others) is factually true but legally untrue because the name of Uhuru Kenyatta does not appear in any legal document.


Leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: